Monday, June 6, 2011

Trip ke Terengganu 1

Frist Day...

Salam.....

Ari ni aku nak citer pasal trip aku ke Terengganu untuk menghantar cousin aku kawen ngan orang sana...Orang ganu tu....

Macam biasa la, kete yang terpilih untuk ke t`ganu kali ni ialah Perdana aku..(macam la aku ada 1 gudang kete sampai x blh nak pilih kan..hihihi)....

Kali ni plan mak cik aku kita org kene konvoi ramai2,janji yer kol 8.00 pagi kene ada kat tol Gombak..aleh2...


aleh2....
Biasala kan janji melayu,kalu janji keling td dah lama kene bakar dah...hihihi....janji kol 8 tapi sampai ye kol 9.30am.....dah la skrg ni cuaca panas,lagi mau gerak lambat2..sabar jer la....

Nak p t`ganu ni kene bawak budak kecik ni,sbb kita orang x penah bawa dia p jalan jauh2,kakak dia c`eija tu dah slalu bawa jalan2, sekarang ni turn dia plak....sian dia kan x penah nak jalan2 jauh ngan Granny,atuk,mokcik(mama) and pokcik (ucu) dia...







Tengok la gambar2 kat atas ni....sume ngah makan,aku and family aku jer yang x makan,sebab apa,sebab yer kita orang gerak awal,bangun awal,so sambil dok tunggu depa sume2 ni kat tol gombak td kita orang dah makan dulu.....tu la sapa suruh lambat kan...kan dah lapar,sume yer macam x makan 10 hari...hihihihi...

Dengan pengantin2 skali tu lapar....x kan,pengantin x puas makan kot malam td..upsssss...auuuu!!...hihihihi

c`kecik ni dah bosan sebab berhenti lama sangat...

dina : ucu ama agi ke nak aik ete (ucu lama lagi ke nak naik kete) - dalam bahasa pelat dia...

ucu : dina bosan yek,tunggu jap yek,nek su and tok su sekeluarga baru nak breakfast kol 10.30pagi ni...macam time kerajaan minum pagi la konon yer..hihihi


Terus kan perjalanan kami yang konvoi seramai 7 buah kete...ofcos kete aku yang paling grand..kete perdana ..hihihihihi(sempat nak belagak lagi tu) hihihi....


Nampak signboard p Tasik Chini...best yer kalu leh p bercuti kat sana kan.....mimpi jer la...fulus bkn yer byk nak p sume tempat dalam malaysia ni,aku kene keje kat travel agensi baru leh p rounding the world...hihihii - good idea..akan dipikirkan......?????



Kejar la kalu boleh,kakak aku ni kalau bawa kete macam kat litar F1...dulu mak x kasi dia bawa kapal terbang,so lepas kan gian bawa kete laju2 la...haram jadah sungguh..hihihi


Keadaan cuaca yang indah sungguh,perjalanan pun lancar jer...x da ujan, x da accident...sume yer clear jer.....alhamdulillah....




Nampak plak kete-kete abe2 tentera ni....apa lagi snap pic la...hihihi

Granny : Dina tengok2 ada kete tentera,lambai lekas kat pakcik tentera tu...

Dina : abai....eyok2 awak ete yer...agan aju2.....(bye...elok2 bawa kete,jgn laju2 yer..)..

sambil dia pekik2 dalam kete..macam la tentera tu leh dengarkan..budak2,what u expact from 3 year old kids...tell me..hihihihi

Tentera : dia pun balas la lambaian bahtera dina td...sambil t`senyum dengan manisssss yer...


tiba-tiba dari sengihan itu....................kita orang dalam kete sume yer gelak besaw..

nak tau sbb apa....wakakakakakakaka....



sbb x da gigi......hihihii...sabar jer la.....wakakakakakaka


Teruskan perjalanan lagi.......




Jalan punya jalan........akhir yer kita orang sampai kat terowong...macam syok jer....dah lama x masuk terowong ni..hihihi




Jalan punya jalan punya jalan punya jalan....akhir yer aku nampak sinar harapan dari hujung terowong tu...akhir yer kuar gak kita orang ngan selamat yer...amin..hihihi..kalu x selamat x kan leh tulis blog kan..hihihii



Tengah dok bosan2,apa lagi la yang aku nak snap,nak tido x leh,kang pilot bising plak...copilot mana leh tido kene tengok arah tujuan matlamat idup kita p t`ganu la kata kan...hihihi...

Then aku nampak 1 benda yang luar biasa,yg jarang aku lihat sebelom ni,wauuuuu...very very very magnificent begitu menakjubkan (over la plakkkkk...)

First time aku tengok kad tol lebuhraya pantai timur macam ni,slalu aku tgk yg diperbuat dari ketas jer....wauuuuuuuuu...dah maju la...hihihihi..nampak sangat aku x peka ngan alam sekitar..hahahahaha...bukan alam sekitar,nampak sangat aku jarang travel..hihihii..siannn sungguh....







Akhir yer laluan lebuhraya berakhir,masukkkkk plak kawasan kampung....first yang aku nampak kat situ...lombuuuuuuuu...muuuuuuuuuuu!!!!!!!..hahahaha

ucu : dina tengok lembu lekas...

dina : ukan...itu uda la ucu....(bukan...itu kuda la ucu)...

ucu n fmly : gelak sakan la babe...hihihihi



Pencuci mulut kita orang lepas makan tengahari kat salah sebuah kedai makan kat bandar kemaman tu.....panas lagi babe....sedap giler....ni la dia,deperkenalkan...ini la dia keropok lekor terengganu kito.......beri tepukan yang gerumuh..hihihihi



Kuala Terengganu....i Come....




Sampai kat Bandar Paka,aku snap pic Petronas...cousin aku ada sorang keje kat sini...masa p kita orang x singgah umah dia..balik nnt singgah kot...kalu nak tau singgah or x...tungguuuuuu post berikut yerrrr.....hihihi....

Wahhhhhh...penat yer,lama giler perjalanan kita orang ni......

Jalan punya jalan,nampak lagi 1 benda yg boleh snap ni....tu dia......stadium runtuh...hihihi...x baiki2 lagi pun...mcm tu jer aku tgk....dr jauh kot...


Akhir yerrrrrr....selama dari kol 8 pagi hingga kol 7 malam baru sampai Homestay ni...korang banyangkan berapa lama perjalanan aku ni nak ke t`ganu ni..aku dah penant nak kira,korang kira la brp jam..hahahahha...meh aku tunjukkan kawasan homestay ye yer....

Ni jalan masuk dan merangkap jalan kuar,blh jer guna jalan lain tapi aku x tau...bkn kawasan jagaan gua la..hahahaha....depan tu surau...senang nak p sembahyang yer..aminnnnnn..insaf juga akhir yer..hihihihi

Macam biasa,kete aku tetap jd model umah juga...hihihii....

Sebelah homestay tu,itu la tuan punya umah homestay tu....bagus222......dekat,senang nak berurusan...


Kalu korang nak p t`ganu boleh la try kol2 kalau nak khidmat hoestay la...aku tlg promote skali ni...hahahahaha...

bersambung....

2 comments:

  1. berani jugak ko bawa pengantin nie.. dulu kakak kawen pun tak berani nak bawa pi masjid untuk angkat nikah.. padahal family suruh :P hehehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa...x da berani mana pun bro...biasa2 jer...aku tukar2 drv ngan akak aku...so x la penat sgt....hehehehehe...nnt kalau ko kawen aku leh bawak ko..hehehehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...