Tuesday, June 7, 2011

T'ganu Last Day

Last Day......

Ok....lastday aku kat terengganu tak banyak citer best pun aku nak citer...
so korang tengok jer la gambar-gambar kat bawah tu yer...

Pagi2 lagi kita orang 1 family dah siap2 nak balik,sebab tak larat dah nak dok lama2 kat Terengganu tu....banyak benda yang tuttttt.......
So sebelom aku balik klang,aku minta pengantin anta kat aku n family pegi beli keropok and p anta masjid kistal...Mak aku teringgin nak tengok Masjid Kristal tu...
Dah alang2 sampai,apa salah yer menyinggah kan.....nnt leh la dikabakan kat orang kampung..hihihi

Ini kedai tempat aku beli keropok leko utk kawan seperjuangan aku kat ofis...
Nama tempat ni Losong...so kebanyakan nama keropok kat sini nama yer keropok losong...
sedappppppp gua cakap lu....

(Ehsan Google)

Lepas jer aku beli keropok losong,aku pegi la ke Masjid Kristal...Boleh la...biasa2 jer...dah nama yer masjid kan...tapi boleh dikatakan lawa juga la...kira yer ada la benda untuk dibanggakan oleh terengganu nanti...so aku nak share kan kepada sapa2 yang tak berkesempaian nak pergi ke Terengganu untuk melihat Masjid Kristal,so kat sini aku bagi korang tengok keadaan sekitar masjid kristal ni yer....

come let C.....



c`kecik ni bila aku kuarkan jer payung dia pun sibuk nak berpayung,dah la panas giler time tu...dia guna sorang2 jer..sabar jer aku ngan c`kecik ni....mentang2 baju ngan payung tu maching warna dia nak rembat sorang2 jer....


Ini pintu masuk..





Ini lampu yang ada dalam masjid kristal tu....lawa tuuuuuuu...

kat masjid kristal ni kan,aku dimaklum kan akan sentiasa budak2 tahfiz alquran akan membaca dan menghafaz alquran kat masjid ni...so korang nampak tak budak2 baju putih tu...tu budak tahfiz la tu,dia orang sedang menghafal alquran dengan ustaz2 depa....






Ini mak dan abah aku...


Mak and Dina


Kakak and Dina


Aku....pakai baju ijau lagi....hadiah dari bossss sempena besday aku tu...jgn jeles yer......hihihi







Panorama





Panas sangat ke makcik oi..aku yang ambik pic ko ni lagi panas tau...






Panorama


(Ehsan Google)
Masjid Kristal waktu Malam...


Ini Masjid Terapung..

Aku tak singgah pun,sebab aku dah pegi masa aku sekolah rendah lagi..so mcm malas la nak singgah..hihihi

Masa otw nak balik ke klang,aku singgah dulu kat rumah cousin aku kat kemaman,dekat ngan paka yang tempat minyak tu...suami cousin aku ni memang keje petronaas pun...hihihi..

Dah tengahari la katakan,so singgah makan and nak solat la sekejap,cousin aku ni dia dok kat perak asal yer,kat perak dia dok ngan mak ayah dia yang merangkap abang kepada mak aku,so kira yer mak cik and pakcik aku ler tu..hihihi

Dia ni cikgu,so time cuti sekolah la dia balik ke pangkuan suami dia kat terengganu,nak minta tukar sekolah..tak dapat2 lagi..kesian...tak pa la yer..Bila jauh merindu-rinduan gitu..hihihi



Ini umah dia...cousin aku masak daging masak dinding,pajeri terung,udang and sotong goreng....
Wahhhh!!!...sedap sei..kemyang kira orang 1 keluarga makan....lepas makan jer terbongkang rehat sekejap...lebih kurang dalam pukul 4 baru kita orang gerak balik ke klang semula.....



Jalan2 jumpa tok jangut da...sempat snap tu..hihihihi

Mak : ko gambar kambing tepi jalan pun ko nak ambik ke?...hihihi

Aku : Ishk...mahal tu mak,jarang jumpa kambing bukit batu tepi jalan and kat pekan ni..lagi2 pekan terengganu..wakakakakaka



Sempat lagi singgah,kakak aku nak beli satar plak....





Kat Chukai

Korang tengok tu....punya la ramai yer manusia beli keropok leko tu...tapi aku cakap betul wei..memang sedap,rugi kalau tak beli...
kalau datang terengganu ni,mesti rasa keropok leko dia...time ni aku singgah kat Chukai beli satar and keropok leko...yummmy...tak puas sei makan...rasa macam nak beli lagi jer...
apa kan daya,jauh la.....hihihi



Time masuk Highway...

Giler sei,ujan lebat time tu....dah la jem...barang penuh pulak tu sampai kat kaki sume penuh ngan barang2,kan bagus kalau kita orang bawa Hilux time ni,tapi maslah yer,orang yang dok sit belakakng x selesa la plak sebab yer kan tegak jer,boleh paytah tulang belakang...sian mak ayah aku kan...hihihi



RnR Temerloh

Time ujan2 ni mestikan,so aku singgah ke RnR Termeloh utk makan..
lapor + dgn jem + dgn penat + dgn ragam budak kecik tu lagi....tension2..

Mak and aku makan Ikan Patin masak tempoyak tuuuu...sedapppp yer..seketul RM12 hinggit ko....Disebabkan nak rasa juga....beli la juga and puas ati la juga....



Jem






korang bayangkan,dari pukul 4 aku kuar dari kemaman,sampai kat Tol Gombak pukul 12.30tgh malam....
Memang Penat siut...dengan jem yer + ujan + accident + lagi pulak balik tu kakak aku salah masuk lorong nak ke klang plak....dah guna jalan jauh...

kita orang sampai rumah pukul 2 pagi...penat2..tobat la....

kepada cousin2 aku,pls cari pasangan yang dekat2 yer..aku dah x larat nak ikut p hantar k..tolong la..hihihihi

2 comments:

  1. teringin nak pi masjid2 tu.. :D insyallah nanti nak conquer terengganu pulak :D
    kat highway paling tak best ialah masa hujan.. aku mmg surrender kalau hujan nie..susah nk bawa kereta..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pergi la bro...memang best jalan2 Terengganu..paling aku suka kopok leko tganu..memang sedap...masa ujan ni again kakak aku yg bawak..so aku relax jer..hehehehe...tp kalau bkn sbb ujan we all x berhenti R&R tok mkn tempoyak ikan patin...mmg sedap yoo..kecur air liur..hehehehe

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...