Tuesday, June 7, 2011

T'ganu Hari ke-2

Second Day...


ok...ni hari kedua...time kita orang sume nak anta pengantin Pompuan ke rumah pengantin lelaki....
so kita orang follow la kete depan tu(kete pengantin ler)...
Lalu pulak tepi laut,syok tu tapi tak nampak laut pun,tembok laut jer yang kita orang nampak...sebelah kiri plak lapangan terbang....cantik tu...tapi aku x banyak la nak snap pic..sebab yer bateri dah nak abis le time tu...so kene jimat...hihihi



Ni la dia stadium yang runtuh tu....tak da gempar bumi or tsunami,tiba jer runtuh..ni mesti keje orang dalam la ni...ishkkkk2....apa la nak jadikan......sabar jer....tgk dari jauh jer la.kang tak pasal2 aku kene batu stadium tu melambung ke kepala plak..hihihi





Ni la dia pengantin yer....yang lelaki tu nama yer pak saiful,yang pompuan tu nama yer ibu alin...
Cousin aku yang pompuan tu,anak adik bongsu kepada mak aku....paham x??..kalau x paham..buat2 paham yek...
Dua2 pengantin tu cikgu sekolah,time cuti sekolah ni la sibuk orang nak kawen kan,so depa pun join skali la...

Adat orang terengganu lain sikit...kat sana x la pelamin bagai macam kita kat sini...kat sana simple jer...depa siapkan satu singgah sana (fuhhhh mcm kerabat raja la plak..hihihi) untuk pengantin perenpuan duduk sambil diperkenalkan oleh ibu mertua yer kepada tetamu yang datang untuk melihat pengantin merangkap menantu baru la konon yer...




Ni kawasan rumah c`saiful(pengantin lelaki)....best jer tengok kan...dia kata sekarang ni dah x da orang nak tanam sawah...so x berapa nak lawa la,jadi semak samun jer kawasan sawah tu...tp memang sedap la mata memandang kehijauan kampungkan...tenang sikit anak mata aku..hihih



Masa ni nak ambik pic budak2 ni...ada plak yang nagis...dina sorang jer bunga kat situ...yg lain yer kumbang baru nak kembang..hihihi..mak aku pun apa lagi..sama la nak join dalam pic..hihihi kelas gitu...






Plan seterus yer adalah ker.....pikir2....



Pasar Payang

Jom kita lihat apa yang ada d`sana yekkk....................................................


Ni tempat paking kete....waduhhhhh punya la jem sei...yela kan..time cuti sekolah...ofcos la penuh....orang lain pun nak cuti2 malaysia..ingat ko sorang jer ke encik afiz oiii..hihihi

Pasar Payang ni betul2 tepi laut..so dapat la aku tengok laut sekejap....best yer...ada bot,sampan...ikan duyung lom nampak lagi..hihihi..ikan dugong belambak dok kat tepi2 laut tu..hihihihi

Time ni,c`dina buat hal...menagis melalak x tentu pasal,ye la kan,time mak aku suruh tido dia x nak tido,sibuk main ngan pupu2 dia jer....bila dah jalan sibuk nak tido...dah la melalak sampai 1 Terengganu leh dengar,angin jer aku..nasib baik anak orang,kalau anak aku dah kene campak laut la jawab yer...(sampai ati ker..?)..hihihi







Ni la ia pasar payang yer...tempat shopping menyoping..hihihi



Round punya round dapat la mak aku beli 3 helai batik lukis...Bukan sume yer mak aku yer...1 untuk mak aku,1 utk kakak aku and 1 lagi tok kakak ipar aku yer(mak c`dina)...
dekat RM1000.00 juga la abis beli 3 helai batik tu...mahal tu...tok baju raya kata mak aku...ok la tu...kepuasan diri sendiri..time ni la nak enjoy..hihihi


kat pasar payang tu juga aku belikan c`Dina and Eija (kakak Dina) anak patung penyu...nak bagi dia senyap sikit..murah jer pun 10 hinggit jer....yang penting pink,sebab yer girl2..hihihi

Aku tanya dina apa nama penyu dia,

Aku : Dina apa nama penyu ni?

Dina : ama yer aaaaaaaaaaaatan...

Aku : atan..atan warna pink..ikut suka ko la...asal kan ko senyap sikit....




Yang adik bg nama Atan..yang akak yer plak bg nama Abu...elok la tu...abu and atan pink..hihihi Siap tulis tu,takut silap...yang tulis tu Kak Long aku la,mak depa berdua..hihihi (kejadian tulis menulis selepas kembali ke hometown-lepas balik umah ler)...




ok.....

last skali perjalan untuk hari ke-2 ni, aku ada nampak something yang interesting,yang menarik minat aku,benda ni la,bas yang aku pertama kali aku tengok,Bas pekan..hanya ada kat terengganu jer kot...tp memang klasik la....suka la tengok...tp cuma x berpeluang naik la plak...x pa la..maybe next time kot..hihihi..ko dah penat shopping kita orang pun balik la ke homestay....


Bersambung....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...