Wednesday, July 16, 2014

Studentkembali-USM-Pulau Pinang : Part 1


Pada awal tahun 2014 ari tu..
Aku buat keputusan sekali lagi untuk meneruskan persekolahan..
Bukan sekolah menengah or sekolah rendah yeeer....
Sekolah pilihan kali ni aku persue ke Universiti Sains Malaysia or dikenali sebagai USM..
Kat mana USM ni..kat Penang nun..jauh nun seberang lautan tu...
Tapi aku bukan sekolah kat Penang pun..
Aku masuk branch dia kat KL ni jer..
Tak lalu aku nak pergi jauh kat sana...

So.....
Pada 17 Febuari 2014...
Bermulanya sem satu aku sebagai pelajar USM...
Aku mengambil keputusan untuk mempelajari ilmu baru..
Ilmu yang aku terlalu minat...terlalu suka...Ilmu tak lari sangat pun masa ilmu aku yang lepas..
Tapi kali ni aku nak challenge diri aku untuk aku keluar dari comfort zone aku...
Pada mulanya..agak tough jugak la...dengan tugasan-tugasan yang diluar jangkaan aku..dengan asignment dengan latihan yang aku zero knowledge...
Tapi berkat doa ahli keluarga..sokongan rakan rakan...bantuan classmate & opismate..akhirnya dapat juga aku menjalani sem satu ni dengan baik...

 So..
Dalam tempoh sem satu aku yang penuh cabaran dan liku-liku hidup tu..
Aku dapat juga la join 1 trip ke USM Penang..

Trip ke USM Penang ni adalah untuk menyokong Impact Week 2014 for fakulti aku...
So..why not kan...fakulti aku juga...
and ofcos aku join sebab sume ditangguung beres by USM..freee sapa tak mau...
We all bergerak dari KL dalam pukul 9.00 malam and sampai USM dalam pukul 3 pagi..
Tapi tuptaptuptap...pukul 4 pagi juga we all dapat bilik...

Ok...no more bebel..
Jom layan gambar aku di USM..


Pertama kali menjejak kaki di Pulau Pinang..





and Pertama kali jugalah dalam hidup aku ni..
Aku stay kat hostel or asrama universiti...


Hari pertama sampai..
Sebelum memulakan aktiviti..aku pertama kali juga di kenal suasana Subaidah Cafe kat dalam kampus USM ni...
Rasa so excited sebab dapat menjalani kehidupan sebagai pelajar yang betul pelajar...
Maksud aku sebagai pelajar kampus sebab aku tak pernah stay dalam kampus...

Dimulakan dengan breakfast..
Di Subaidah Cafe bersama CourseMate..





 Selepas semua dah breakfast..
Aku pergi ke Dewan untuk melihat perasmian event Impact Week 2014..




Event Impact Week ni di mulakan dengan ucapan Dekan Fakulti aku..
Dr.Jamilah Ahmad..
Dr.J ni mengajar aku subjek Public Relation...
Disebabkan dia juga la aku gigih datang sbb dia buat last kelas kat fakulti and senang2 dapat extra 5 markah mcm tu jer...
hebat2...

and..
Masa Majlis Perasmian..
Pertama kali juga aku lihat cara perasmian cara baru..
Apa yang barunya...
Yang kreative and inovasinya...team impact 2014 kali ni mengenalkan cara perasmian secara selfie...
Memang aku terkesima and its something new...
And memang best la...

 
Mula-mula berselfie...


Then..tadaaa...
Officially Majlis ini dirasmikan bila pic telah di upload ke page FB Impact Week 2014...
Very nice moment time tu..
Sume penonton macam kagum giler..sebab menggunakan cara baru and up-to-date...termasuk la aku..

Abisnya event pertama...
Aku and group dibawa jalan melawat fakulti oleh our koordinator Dr. Hasrina.
























Sempat lagi la konon-konon diwawancara..hahahaha




Seronok melawat fakulti...jalan sana sini...naik tangga turun tangga...bakar lemak and kalori..
and ofcos la perut pun lapar..
Malam tu..dekan aku bawa kita orang makan kat satu tempat ni..
Aku lupa namanya..tapi dia banyak gerai makanan...

Malam tu aku terlalu penat so makan ni jer..


Sup mamak and roti jer...
Sup ni memang sedap...terasa rempah dia...
Tapi bukan tu jer aku makan...bila dah duduk ramai-ramai satu meja..sume beli beli macam macam..and banyak plak tu....apa lagi la kann...sharing is caring..



Pasembor ada...
Satay ada...
Makanan goreng pun ada...macam macam la...tapi aku tak sempat snap sebab makan ngan dekan so kene jg adab..hihihi
Abis je makan..we all balik bilik and tidooooooo....


****************
 
Hari ke-2
bersambung.....
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...