Thursday, July 10, 2014

Motivasi - Perjalanan Beribu Batu


Gambar - Sumber FB Irfan Khairi



Assalamualaikum...

Tiba-tiba hari ni aku nak share satu kata-kata semangat or maybe inspirasi diri or motivasi..

**Perjalanan Beribu Batu Bermula Dengan satu Langkah..

Kadang-kadang aku rasa takut untuk memulakan sesuatu yang baru..

Sebab apa yer..?..kenapa aku rasa takut nak melangkah kehadapan...?

adakah....
Mungkin sebab aku dah terlalu selesa dengan keadaan sekarang...

adakah....
Mungkin aku kekurangan keyakinan...

adakah....
Mungkin aku kekurangan ilmu pengetahuan..

adakah....
Mungkin juga aku terlalu banyak berangan...

adakah....
Mungkin...
perkataan "mungkin" itu sendiri menjadi negetif pada diri aku...Mungkin itu sendiri menjadikan aku lemah dan kurang keyakinan diri....

Jikalau aku pandang pada mungkin itu ke sudut positive..
apakah yang akan berlaku yer...

Kenapa aku nak rasa takut dengan sesuatu yang sah-sah belum tentu pun akan berlaku..
Iya..memang kita kene menyediakan payung sebelum hujan...(musim kemarau skrg ni)...

Tapi..dizaman ni...semua perkara yang kita jika lakukan ada risikonya...
Kita semua tak lari dari membuat keputusan yang berisiko dalam hidup kita setiap hari...
Kita semua diberi pilihan..pilihan untuk memilih keputusan yang betul atau pun salah..
Terpulang la pada diri kita sendiri untuk memilihnya...
Jangan kata kita tak da pilihan...sebab pilihan di tangan kita...kita yang tentukan hidup kita bagaimana ia berlaku..kita yang corakkan kehidupan kita...kalau kita pilih untuk bahagia..bahagia la kita..kalau kita memilih untuk sedih..sedih la kita...

Jangan kata tiada pilihan..setiap pemasalahan ada penyelesaiannya...untuk mendapatkan penyelesaiaan nya..kita minta...minta pada Pencipta kita...kita mengadu padaNYA...kita bercerita kepadaNYA..Insyallah...jika hati kita tulus dan ikhlas....pilihan yang kita pilih..akan diberkati dan dilindungi dari segala pemasalahan...

So...kita bangkit...kita bangun..kita bersemangatkan diri kita..agar kita memilih hari ini..sebagai hari pemulaan bukan pengakhiran hidup kita untuk kita menjadi lebih baik...untuk kita menjadi lebih berjaya..untuk kita menjadi lebih dan lebih dan lebih bahagia bersama yang tersayang...

Tinggalkan yang buruk and negetive kat belakang kita...kita pandang pada yang positive...dan kita hargailah apa yang ada dihadapan kita..bukan mengenangkan apa yang telah kita hilang atau benda yang telah berlaku lalu....

sekian..



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...