Thursday, July 17, 2014

Studentkembali-USM-Pulau Pinang : Part 2

 
*************
Hari ke-2
 
Aktiviti Hari ke-2 pula..
Pagi tu kami di tontonkan dengan cerita lama..cerita Ali Setan...
Motif movie ni di tanyangkan sebab...movie ni di shooting kat USM...
So..USM ni kiranya product placement for Ali Setan Movie...
 
Seronok juga bila layan movie lama lama ni...dak dak ngan kawan kawan..
Memang hevoc and bising la...
 
 
Abis jer movie ada forum bersama salah seorang pelakon Ali Setan and pelakon tu sekarang adalah pensyarah USM...
Hebat kannn....
 
Masa dah dekat pukul 12 tengahari...
Perut masing-masing dah berbunyi bunyi lagu zapin Penang..
Rezeki hari ke2...
Lecture we all belanja makan tengahari tuu dekat Restoren Nasi Kandar..
Seriusly memang sedap restoren tu...
Kalau aku pergi Penang memang aku nak makan kat situ lagi...

 
Nama Restoren Minah...
Simple jer nama yer..tapi makanannya tiptop..
Jom layan menu tengahari aku di Penang untuk hari ke-2..

 


Inilah due Lecturer we all yang bermurah hati untuk belanja we all makan..
Thank you Dr.Rin and Dr. Lina


Dapur restoren tu memang bersih..
So tiada keraguaan untuk keracuan makanan yer..hihihi





Kerabu togue dia memang mavelosss...


Kari Ikan ni...ehemmmm nala mamak jugak...


Kepah masak lemak..memang sedap...


and Ayam masak sweet sour kot...
Memang sedap sampai tak cukup..hahahaha


and air limau yang segar....



 
Muka muka we all yang kekenyangan....
 
Bila perut dah kenyang..mata pun ngantukk...but tak leh balik bilik lagi..
Next destination ke...
Straits Quay..

 
Kat sini tak ada apa sangat..
Yang ada Starbuck and coffee bean and ada la shopping centre bagai..
Aku datang sini lepak Coffee bean sebab ada aircond and menenangkan hati yang panas..
Ada isu yang berlaku kat sini buat aku panas and menyampah and rasa nak tumbuk-tumbuk jer guni pasir ada muka tutttt...
So tak mau remind benda benda yang negetive and boleh buat amarah..hehehe...
 

Selesai abis jalan jalan hari ke2..
We all balik and siap sedia to last day and balik to KL..
 
********
Hari ke3....
Mendengar forum lagi and sebelum tu breakfast bersama dekan for last day..
and dekan belanja yer..yahoooo....
Makanan menjadi lebih sedap bila orang belanjaaa kannn..hihihi
 
 
 Selesai jer forum..
Sesi bergambar pun berlangsung dengan meriah yer...
Bila budak-budak KL masuk kampung..havoc la jadinya..macam tu laa...
hahahah...


 
 Over kannn...
Ada gaya bakal pengacara berjaya tak...?..hihihi
 
ok...time to go..
Back to KL...
Miss USM (kononnn..).....
 
 
and last destination masa balik tu...
Aku request singgah kedai jeruk pak ali..
Rasa tak lengkap kalau datang Penang tak singgah beli jeruk pak ali..
Lagi pun ramai yang kirim jeruk..so nak tak nak kene beli juga...



 
Ok..
selesai sudah citer trip to penang...
Aku terikat ngan bas USM so tak leh nak lari mana mana..
Then citer ala-ala jer la yer....
Tak ada yang best pun..just pasal aku dan USM jer...
 
But next year kalau aku join lagi event kat USM..memang aku sewa kete and rayau2 penang la jawabnya...
 
Selamat berpuasa semua...
 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...