Thursday, February 21, 2013

Day Two : Bandung (Part 2)

Salam 1 Malaysia...

Entry ini sambungan daripada entry DISINI...kalau terlepas baca yang part 1...boleh la ke klik di sinun..

......
Lepas jer aku and the group makan tengahari ikan bakar yang berasap-asap kepul di Restoren Sangkuriang tu...aku bergerak ke destinasi seterusnya.....

Kemana kita...?


Ke sini...


Ke Ruuuuuuuuuuuumah Mode...


Apa yang ada di Rumah Mode ni...ofcos laaa kan,tempat shopping laaa apa lagi....Rumah Mode ni seakan-akan Shopping Mall...boleh dikatakan Rumah Mode ni,barang-barang2 agak mahal dan branded-branded semua yer....masa aku kat sini,punya la ramai manusia..maybe last day shopping for Chinese New Year kot..aku macam biasa tak beli apa-apa pun sebab tak da yang berkenan...so keje aku snap sana sini la....jom layan kawasan-kawasan yang sewaktunya di Rumah Mode...


Masuk-masuk jer...jumpa patung comey..tengok patung comey rasa macam nak tido la plak...(sila abaikan patung besaw kat belakang aku tu,dia tengah jeles..)...hahahahaha





Macam-macam jenis fesyen/warna and brand-brand baju...seluar dan macam-macam lagi...patung kecik pun ada..patung besaw pun aaaaaada...


Patung besaw ngan Pooh...(besaw aku lagi or besaw pooh lagi..?)

Patung lucah pun ada koooo....hahahaha...budak bawah 18 tahun sila cepat-cepat  skrol ke bawah sambil pejam mata..hahahaha....





Sila jangan buat aduan pasal blog saya k....hahahahahaha..

Kita orang tak lama kat rumah mode ni...sebab tak ada apa nak beli pun sangat...ada la dalam 1 jam lepak kat sini (tak da beli pun lepak sampai 1 jam) dasyat.....


Lepas tu we all pergi Cibadak plak...kat Cibadak ni tempat we all shopping barang mainan....barang mainan untuk budak-budak...mainan tok budak besaw tak da jual kat sini....nak jugak belikan buah tangan dari Bandung untuk cucu-cucu nya di Malaysia...Jom layan apa yang ado...



Ada bag kain...boleh order kalau rasa nak buat doorgift perkahwinan...(gatal nak kawen la tuuuu)...


Kuali untuk memasak pun ada...aku belom penah tengok la mainan bentuk kuali ni..ini first time...kalau rasa-rasa anak korang nak masuk masterchef cilik boleh la belikan...tak la hilang kuali kat umah tu..


Gendang gendut tali kecapi..kenyang perut senang hati...mau tang senang hati...duit dah abis berjuta-jutaaaaa rupi shopping giler gaban kat sini...nasib baik ada simpan duit lepas diri 75.00 ribu rupi....kalau tak jadi warganegara Indon la jawab nya...




Masa kat kedai ni...aku konfius sikit...mak and ayah aku nak beli mainan or nak beli jamu air mancur..aku sendiri pun tak tau apa pun air mancur..(air mancur or air mancut)..kehadiran bler sekejap..hahahaha


Talking Tom pun ada....so after this we can talk-talk alot ok....


Abang ambik gambar Afni...Afni ambik gambar abang..tapi abang tak mau kamera princess...nanti kuar princess macam mana..?...i tak rela u...?...hahahahaha...


Shopping mainan untuk cucu pun suuuuuuudah (macam ayat jeles jer)....


Next kita ke tempat boooooooooorong....


Borong apa....Borong citer-citer panaaaaaasssss...



Memang panaaaaaaaaaasss....1 cd RM1.00 jer....giler murah....memang aku borang sakan laaaa...
Ini baru betul shopping..hahahahaha



Last for second day ni.....we all pergi FO - Factory Oulet Grande Fashion Gallery....

Biasa-biasa aja...banyak tengok dari membeli...

Ok....itu la citer untuk hari kedua...lom abis lagi.....bagi menutup hari kedua ini,we all nak pergi makan yang ringan-ringan jer...nak makan sop-sop jer...so paksupir bawa we all makan di............................


Restoren Baso Granat untuk makan malam we all...tempat memang selesa dan bersih and halal yang penting...

Apa yang best kat sini....?...


Best ada Snack freeeeeeeeeeeeeeeeeeee.............

Dan aku order Mee Baso Komplit Malang + Es Jeruk Kelapa......



Nama menu dengan makanan yang dihidangkan memang malang sungguh.....korang tengok jer la bahan-bahan yang dihidang kan tuuuu....memang malang kan kalau makan benda ni...hahahaha..dah nasib badan (sapa suruh order yg pelik2..kan dah susah..)..hahahaha



Ini menu mak aku...aku tompang sesudu banyak sebab mak aku yer lagi sedap...hahahaha


Sume dah kenyang dan kepenatan....
Ini saja citer untuk hari kedua aku dan family di Bandung...
We all balik round 10 malam gak la...balik2 mandi and tido terus..
Sebab esok nak bangun awal pagi dan nak sambung jalan lagi untuk hari ketiga plak..

So tunggu untuk cerita Hari Ketiga aku di Bandung plak k...

Kbai...

Wasalam....

*****************************************
Jom singgah Blog baru saya:
 
The Posh Shoppe'S
 
http://theposhshoppess.blogspot.com/
 
 
 

10 comments:

  1. iye le tuh tak shopping.???
    nak ke akak percaya?
    (tdi nampak sekotak brg bwh workstation???haaaa???)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolooooooooooong la percaya kak...
      lagi2 saya kan berkawan baik dgn budak2 payrolll dan ia masih tiadaaaa berita tergempur dan meletus untuk dikongsi kegembiraan bersama....
      that y saya tak shooping sakan...
      sya tolong bawak barang jeer...hihihi

      Delete
  2. Replies
    1. alaaaaaa.....brownies dah abisssss....hihihi..next time2...hihihi

      Delete

  3. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. As-Salam,
    nak tanye, yang de jual ukiran kayu & cd murah2 tu kat mana ek?
    dekat dengan FO mane?
    TQ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...
      Nama tempat tu Cibadak...Kalau guna supir..just infrm jer nama cibadak..mmg depa tau..lagi 1 kalau nak beli CD,saya saran kan awk cek and play semua cd...coz takut x semua yer elok..masa saya beli tu, saya test semua and nasib baik ada yg rosak and boleh tukar masa tu...

      TQ....

      Delete
    2. Wassalam & terima kasih~
      Ok nanti sy info supir. CD kualiti camne? ala2, copy wayang, or gambar cantik?

      Delete
    3. Salam.
      CD tu gambar yer cantik cuma subtitle yer bahasa indon..hhehehe...
      Kalau bisa paham...gak mengapa dong..hihihi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...