Friday, October 12, 2012

Pestle & Mortar Setia City Mall

Salam...
Pagi2 dah citer pasal makan kannnnn...
Nak kata lapor,x la juga sbb baru jer breakfast Mee Hoon goreng cafe ofis aku ni haaa...

Cuma just nak kongsi citer pasal Pestle & Mortar Restorent dekat Setia City Mall yang aku pergi ngan kawan aku...

Restorent ni kecik jer...
Kedai yer hujung bangunan tuuu..
Tapi kecik cili padi tu babe....Nampak mcm bosan tapi bila try makanan yang di order yer memang x terkata la... (atau pun aku dah mmg lapor time ni...)

Apa yang aku suka kat restorent ni,
Firstly ofcos la kannn...Makanan yer yang sedap...
Aku first time try restorent ni,kawan aku ni ha yang rekemen kan...kata yer sedap bagat,so aku pun nak try la...
Second, dia punya layanan...nak kata top 10 tak la juga kan,tapi ok la, cara pertanyaan yer, cara penyampaian yer memang mesra laaaa....

Restorent ni konsep yer ala2 Baba & Nyonya kot,sbb aku tgk dr dekoretion yer mcm tu...agak yer la kannn...

Perot dah lapor so apa kata aku perkenalkan makanan yang kita orang makan...


Fisrtly aku pilih minumannya...


Latte Macchiato yg Cold...

Aku ni memang pengemar,bukan pengemar dah, memang pengiler Coffee..
Kalau ada minuman baru yang berasaskan kopi...
Conferm aku akan try punya lah.....
Kalau x sedap,itu la minuman aku yang pertama dan terakhir..

Latte Macchiato Cold

Tapi untuk Latte Macchiato ni....
Apa yang aku leh citer,minuman yer memang sedap,x payah bayar mahal2 nak minum kat hotel la babe..kat sini pun rasa yer sama yer rasa yer kopi kat otel tuuuu (nak bagi tau yg aku ni slalu p minum kat otel la tuuuu....)
So, kepada pengemar kopi, u should try this Coffee ok....


Then pilih makan pulak...
Untuk menu makanan plak...
Aku pilih Chicken Chop with Fries & Salad..
Ayam tu ada pilihan tau...Ko nak yang goreng atau pun Grilled...
Aku pilih yang grilled sebab nak kurengkan minyak...kononnnnnn...

Grilled Chicken Chop with Fries & Salad


Sedap yer tak terkata....


Paling aku suka..Salad yer...
Sos Salad tu mmg sedap hingga menjilat mangkuk tu babe....

Ok....

Jom kita tinjau makanan kawan aku plak k.....

Apa laaa yang dipilih yer kannnnn......?

Ni menu sahabat aku plak...


Ayam Pongteh..
Aku suka salad bawang dia tu...mmg maverlos....


Ok laaa...
Rasa yer mcm ayam masak kicap jer...
Nama jer gempak..hihihi
Tapi memang sedap...

Kalau dah makan benda berat-berat ni kannn..
Mesti laaa ada alassss yang ringan-ringan yer kannn..
So aku pun layan la desert yang ringan (ringan ker kalori banyak tu)...kata nak kuruss....
Kalau try benda baru x perlu pikir pasal Gemuk...
Just enjoy Nikmat rasa yang telah dikurniakan oleh Allah...x gitu kawan2...

So Desert ni pun diperkenalkan oleh kawan aku ni...
Dia kata sedap sbb ada kopi and ais krim...
Aku pantang bebenow kalau ada kopi dalam masakan ni...
Memang aku nak try..

Jom layannnn....




Aku lupa nama makanan ni...
Tapi memang sedap la...bukan memang dah,sangat sangat sangat sedapppp...!

Rugi kalau korang x try.....

Oooook...itu aja untuk entry kali ni.....
Kepada korang2 yang suka makan, aku sarankan cadangkan cuba lah try kat restoren ni k...(dah cuba,try plak...)...hihihi

Ok... C u next time dengan info2 makanan aku yg sodap2 k..byeeee....

2 comments:

  1. oooo..
    pegi tak hajak?
    tak mo kawan
    huh!!

    ReplyDelete
  2. hhihihihi...
    bukan x mau ajak...
    Saja lupa nak ajak...hahahahahaha

    X pa next time rehat 2 jam kita pergi....hahahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...