Wednesday, October 31, 2012

Pestle & Mortar repert again....!

Rasa yer aku baru jer update entry pasal Pestle & Mortar ni kan...
Tak sampai sebulan, nak update lagi tajuk yg sama..

Tapi kannn...
Walaupun tajuk yang sama DISINI, tapi jalan ceriter dan menu yer adalah berbeza sama skali...

Motif aku pergi Setia City Mall kali ini adalah utk menemankan kawan baik zaman skolah menengah aku yang berbangsa India ni haaaa...

Katanyer nak shopping untuk Raya Depavali kata yer...
Motif yer dia excited nak raya kali ni sbb yer dah 2 or 3 tahun sebelum ni, dia x raya,katanya dalam keluarga yer ada kematian..
Rasanya yang mati tu atuk and ada la kaum kerabat dia, so dia and all family x boleh nak seronok2 bangat,ini adalah utk menghormati c`mati..
Lain bangsa lain cara yer kan...kita kan 1Malaysia (bodek sbb nak ambik duit bantuan bujang 1M thn depan...hihihii)

Shopping punya shopping, tiba la time tok makan..
Motif kat sini aku nak citer pasal makanan jer pun...

Jom kita layan apa menu di Pestle & Mortar kali...

Inilah kedai yer...Pestle & Mortar - A Nyonta Cafe
 
 
Menu pertama

Nasi Lemak with Rendang Ayam

Harganya murah jer : RM9.50 untuk 2 ketul ayam tu......

Sedap dan berpuas hati...
tapi.......

Bukan menu aku,menu kawan aku ni haaa...
Nama dia : Kavi

Nasi Lemak with rendang ayam ni aku ada lah rasa sikit..
Sambal rendang yer memang sedap, x pedas sangat dan sesuai juga kalau bagi budak2 makan..
Rasa rempah yer,cukup2 rasa sahaja, dah kata pun nyonya cafe kan,so adalah style masakan cina sikit...
Dari pandangan aku,aku berpuas hati dengan rasanya dan harganya..
Makanan kalau sedap berbaloi kot kalau kita bayar mahal...
Betul x....?..

Ok...
Jom layan photo makanan aku pulak....

Selepas meneliti dengan penuh khusyuk dan tekun...
Aku mengambil pilihan untuk memilih...

Set P&M Tomyam

Set Tomyam ni bukan tok aku sorang ok...
Set ni utk 2 orang makan..
Aku makan dengan nasi....
Kawan aku pulak makan dengan Bihun...
Rasa yer tetap sama....
Harga Set Tomyam ni  RM23.00 shj.

fuyooo....berasap..
Bak kata orang minang : makan api yo..hihihi

Apa yang best kat tomyam ni...
Rasa pes tomyam yer memang sedappp...rasa pedas,masin dan rempah yer,rasa manis udang dan sayur yer...perhhhhhh...

Bak kata orang, ramuan yer semua yer cukup lengkap dan sedap la....
Set ni amat sesuai kalau makan time2 korang rasa2 mcm nak demam..x demam pun leh makan juga...
Mana x yer,panas2 makan dengan api dan asap gitu...gerenti sihat..kannnn

Then...
Untuk minuman plak,rasa yer kalau x da pilihan minuman ni x lengkap kot piramid makan aku sendir untuk hari tu..

Macam biasalah kan,aku akan memilih minuman feverot aku la kannnn...
Apa lagi....Pilihan Sejati,dan pengemar tegar la katakan...
Coffee laaaaaa....


Latte Macchiato..
Menjadi Pilihan..........
Harga : RM7.50

ok...
Selesai sudah....
Akhir skali..Bak kata orang (bukan aku yang kata k..)
Pandai makan,pandai la bayar kannnn...

So sampai disini saja citer makan2 aku untuk entry kali ni k...

Bye......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...