Monday, August 7, 2017

Running : The Running DIVA Malaysia

Ni la bahananya bila....
Lelemak daripada lauk pauk raya bertambah membesar dalam badan dan tiada kurang seinci pun dari shape badan aku ni...

Ini boleh mendatangkan keruntuhan akhlak pada aku nnt kalau aku tak buang lelemak pada lebihan-lebihan lelemakk yang tidak diperlukan pada shape aku ni..



Al kisahnya 30.07.2017, 
Buat pertama kalinya aku menyertai running...Running ka..?...
Boleh dikatakan aku banyak berjalan DIVA je sambil melambai lambai tangan kanan dan kiri pada rakan-rakan larian aku...
Dengan bermotokan #bukansekadarselpie... yup memang benar...rasanya aku banyak berselpie dengan rakan larian daripada berlari lari anak ikan bersama...

Planningnya berbulan-bulan awal, payment dibuat pun awalburung (earlybird), so dapatlah harga yang berpatutan untuk aku join dengan kadar gaji yang ala2 cukup makan ni je kan...Total bayar untuk running ni RM50.00 jeeer...Murah je kan...sebab aku bayar awalburung..kalau lambat bayar..burung sudah terbang jauh la gamaknya...tu yang jadi mahal...


Motif aku join ni, kononnya nak menghapuskan lelemak yang ada pada shape shape badan aku yang helok ni....Tapi apa kan daya...rasanya tiada kurang seinci pun...hahahaha
So, motif utama aku telah bertukar kepada, running for fun...

Larian upsss salah...
Ala2 larian anak ikan dan sekejap jalan-jalan yang seperti menikmati angin laut yang bertiup dingin...aku lebih kepada bersembang dan bergosip dengan kawan-kawan opis lama yang telah lama tidak ketemu...



 


Memang penat berjalan 5KM...dan yang kononnya kadang-kadang berlari anak ikan tu...
Hasilnya aku enjoy and have fun with my beloved friends...
Hasilnya aku dapat hilang stress bila bersama mereka dan aku rasakan segala masalah yang ada dibahu dan fikiran aku tertidur sekejap tanpa rasa terganggu sikit pun...

Apa-apa pun aku mmg enjoy dan seronok hari tu..
Best dan rasa sangat ternilai...

Now I am officially DIVA...
hahahaha....

Next nak join yang mana plak..?
Next bercita-cita nak hiking plak..? Mampu kaa..?
Next kena kumpul duit....?

#bestfriend
#love
#therunningdivamalaysia
#divarunnning




Sekian...
Bye...

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...