Sunday, October 13, 2013

GM Klang - Pasar Panjang Meru - Coffee Ink

 
Assalamualaikum...
 
Salam 1 Malaysia...
 
Good Morning...
 
Namaste...
 
 
*****
 
Hari ni kannnn....
 
Aku nak share sikit jer ni...
 
Tak panjang pun entry aku ni...
 
Semalam kan 12 Oktober 2013 bersamaan hari Sabtu 07 Zulhijjah 1434 masihi...
 
Aku ajak la bff aku pergi GM Klang...
 
Aku ajak 3 orang tok follow aku shopping...
 
Aku nak shopping baju Tab 2 aku jeeer...
 
Tapi hanya 2 orang jeer yang available nak ikut...
 
But its ok la...sbb yang sorang lagi nak bawa ibu dia ke hospital...
 
Mari kita doakan semoga ibu bff aku tu sihat sejahtera..
 
Ammmmmmin...
 
Ok...Perjalanan ke GM Klang dimulakan dengan makan tengahari dulu..
 
Lapar tahap giler gaban ni...
 
So destinasi makanan yang ditujui adalah MarryBrown..
 
Aku rasa dalam hidup aku...ini baru pertama kali aku makan kat fastfood MarryBorwn ni..
 
Itu pun masa makan aku ternampak la c`Dafi AF tuuu..
 
Ingatkan Dafi datang..rupa rupa nya poster dia jer..
 
Gamaknya dia duta Marrybrown rupanya...
 
 
 
Ini pilihan aku...
 
One set of Lucky Plate Combo...
RM11.10 sahaja
 
 
 
Same with Cik Zana...
 
 
 
Dan ini pulak pilihan..
 
Dr.Firdaus
One set of Hotouch Burger Combo...
RM10.45 sahaja
 
Makan kat MarryBrown ni rupa yer tak ada
Service and Gov tax Charges..
 
So tak la mahal and rasayer better dari KFC kot..
 
I Love MarryBrown now..(tak da tax suka la tuuu)....
 
 
 
Jalan-jalan kat GM Klang bukan nak cari spek itam...
 
Aku nak cari tuuuu...
 
 
Tuuuu...(yang ada anak panah tu..)
 
Cantik kan baju baru Tab 2 aku...
 
Itupun selepas menanya berpuluh kedai kat GM Klang tu...Ada yang dah abis..ada yang mahal sangat..ada yang murah tapi tak cantik plak...ada yang melawan aku pun ada...sabar2...
 
Harga cover tab aku tu murah jer...
RM18.00..
Kalau beli dua RM30.00..
 
Aku nak beli dua tapi tak da yang handsome la pulak..So tibai jer satu...membazir jer beli banyak banyak..(nak sedapkan hati)....
 
Ok..selepas dari satu kedai ke satu kedai...dari satu tingkat ke tingkat ke atas...
Kita orang pun nak blah laa...tapi memandangkan siang masih panjang..
Aku mencadangkan ke next destination...
 
Kemana tu...
 
Kami ke sini pulak dengan menaiki satu kereta sahaja...



 
Kami ke sini..
Pasar Meru Klang yang terpanjang sekali......




Kami jalan daripada hujung ke hujung....
 
Pasar Meru ni first time aku sampai....
Nampak sangat aku ni kaki dok umah tak jalan jalan..(poyooooo tak..!)....



Dipertengahan jalan kami menikmati sambil makan cempedak madu yang digoreng ranggup oleh akak gerai..
Memang sedap..tepung yer ciput jer tapi isinya banyak..makan dua ulas jer dah kenyang..
(kenyang or simpan perut)...


Selepas round round the world....tawaf menawaf untuk satu pusingan Pasar Meru ni...

Ada macam macam pilihan makanan dan barang yang disediakan (bukan free tp bayar)...


Dan inilah hasil belian we all sepanjang Pasar Meru tuuu..
Kami beli macam macam adaaaaa....
 
Ada Kimci - RM10.00....Ada asam 120g - RM3.00...Ada Span Kek - RM3.50...and Ada Pokok Bunga - RM15.00 with pasu Paris...

Aku beli pokok bunga kecik tu jer..nak buat hiasan dalam bilik...(mat bunga la koooo ni)....

Akhir sekali kami singgah kat sini tok makan malam...
(Walaupun belom malam lagi...)


Cik Zana yang gedizzz bergambar lagi...



Bersama kami untuk makan malam...

 



Makan Sup Campur...
Harganya RM5.00 jer semangkuk...

Memang sedap dan di suggestkan oleh Cik Zana kita...

Dah tu makan pulak dengan sampingannya..

Makan ngan Kimci (korea kpop sangat kita ni kannnnn)....


Memang sedap...tak dinafikann....
Nanti kalau ada masa nak pergi makan lagi kat sini laaa....but with others bff laaa (ada keer)....

Ok.....itu saja ke citer hari Sabtu aku yang panjang..?

Belom habis lagi....

Next kemana..?

Masa ontheway balik...Dr. Daus Nampak satu café baru kat bukit tinggi klang...
So apa lagi...Kami kami ni kan pengemar coffee yang tegar dan suka cuba benda yang baru...
Kalau sedap dan murah ofcos kami datang lagi kannn...

Café ni nama yer Coffee Ink Café...
Kami kesini tok relax relaxkan kaki yang hampir patah sambil menikmati coffee and ofcos bergambar pozing sampai tak ingat dunia...

Café ni yang uniknya dia berada di tingkat dua...
Masuk masuk jer dah bau coffee yang harum semerbak (best yer bau coffee)...

 
Pilihan yang kami buat dengan kepakaran quantitative yang ada masa belajar degree (result A oook)...
 
Kami memilih untuk menikmati...
 
Hazelnut Latte Ice - RM9.00
Espresso Single - RM4.00
Coffee Latte Ice - RM8.00
Mocha Hot - RM8.00
 
 
Pilihan yang tepat dan sedap...
 
 
Menikmati coffee dengan asyik yer...dan dengan pelbagai ragam yang adaaa...
 
 
 
Ada yang asyik tersengih sengih sebab suka coffee sangat...
 
 
 
 
Ada yang sibuk update dalam ruangan socialnya...
 
 
 
Ada pulak yang termenung tenung dengan focusnya sambil otak mengelamun berkata (dimanakah jodohku sekarang ini...?)
 
 Then Mocha itu pun menjawab....dengan berkata kata...
 
 
"Jodohmu ada di something wrong somewhere...Bukan di corak muka mochaku..."
 
 
 
Ada yang berpozing lagi...
 
 
 
 
 
 
Ada jugak yang nak promote barang shopping yer....
 
 
Ada jugak yang nak menikmati coffee nya dengan tenang sambil berpikir teori teeeeori untuk PHD nya....
 
 
Ada jugak.......
 
 
Ada jugak yang tak reti reti nak balik...
Sampai café dah hidangkan air kosong pun tak henti henti bergambar...bersembang..berplan-plan tok raya haji ni...bergosip gossip pasal orang lain...dan bermacam-macam lagi...
 
Cerita perjalanan aku tamat pada pukul 11 malam...
 
Wahhh......kata entry ni pendek jer...
Ok aku tukar la....entry ni panjang sebab jari jemari aku tak henti henti menaip...
 
Ok...bye...
Wasalam...
 
 

4 comments:

  1. Wow.. cantik cover/ baju baru phone tu hahahaa :D
    Seronok bila ada bff ni.. satu hati.. Salam Kenal Dari Saya ..ada masa sila lah berkunjung ke blog saya :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik kannn...tu pun tinggal satu jer...nak tak nak kene beli gak..sbb suka giler2..
      salam perkenalan juga dari saya..
      ofcos saya akan singgah n follow ur blog.... :-P

      Delete
    2. asyik makan je ko eh...

      http://www.pretty0blossom.com/esp-shaklee-mempunyai-1001-kebaikan-untuk-kesihatan-dan-kecantikan/

      Delete
    3. Pretty Blossom..

      Aku kannn pencinta makanan....ofcos la aku mencuba dan terus mencuba makanan yg pelbagai jenis dan baru dan halal..
      hehehehehe..
      Cakap jer la ko nak promote suplement kesihatana ko...
      Insyallah kalau ada rejeki terlebih2 nnt aku beli.....
      hhehehe...mcm ner study ko..?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...