Monday, March 11, 2013

Itu Ini seminggu....


Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...



Masa.....?

Apa tu masa...masa tu waktu...time...jam...or waht ever la kannnn....

Sekarang ni kejap jer rasanya masa berlalu pergi kannnn..

Terutama kalau hari coti...

Coti sabtu and ahad....cepat jer rasa yer...x sempat nak rehat-rehat kan badan (padahal tido tak hinggat dunia)..

Tau-tau dah Isnin..

Tau-tau dah kene gosok baju tok pergi opis esok..

Tau-tau jam dah berbunyi kol 6 bangun2 pikir kene rebut parking.....

Rutin harian yang tak pernah abis-abis kot....

Tapi bila di kenang-kenang balik kaaaaan....

Masa seminggu aku tu tak berlalu dengan senyap sepi macam Gurun Sahara kat Africa tu (africa ker..memang fail geograpi)..

Rasa yer macam-macam aku buat kot...

Macam-macam aktiviti kot...

Macam-macam makanan yang aku makan kot..sebab tu badan aku tak kurus-kurus kot..


Aku buat apa yek (flash back kejap)...?




Ofcos...

Macam biasa....

Pagi-pagi kene bangun siap-siap pergi kerjaaa....(sila abaikan bayang Walt Disney punya teliga)...


Nampak sangat ko suka tengok kartun wlpun dah tua bangka...


Datang kerja bawa bekal...




Bekal plak di isi dengan Carrot Chesee Cake yang dibuat oleh aku sendiri...(patut buruk bebeno ruper yer..)

Tapi..rasa yeeer sedappppp hingga berebut-berebut orang kat opis ni...

........
Lepas tu sibok kan diri dengan merodak student portal..

Call sana...call sini suruh adjust subjek tok sem depan...

Akhir yer...


"There is NO MORE course to register"...

Ok..melonjak keriangan sebab dah nak abis belajo...

Tinggal 1 semester jer lagi...

Tau-tau dan 4 tahun sotongah aku belajo...tapi bila di pikir-pikirin balik yang current subjek ni macam ner nak A kan sangat yekk?...

Ermmmmm....

Tak pa..ngan usaha dan banyakkan membaca novel buku..insyallah aku berjaya...

Beli buku plak guna Voucer Br1M RM250.00 + RM50.00 voucer popular bookstore...kelasssss....!


Oooooook...

Buku-buku ini amat membantu aku di dalam percintaan peperiksaan aku nnt.....

Bantu keeer..?...Bantu la kot...sebab kene buat latihan banyak-banyak dengan note book...


Kenapa ada buku MUET terselit tu..alamak aku tak pass-pass MUET ker...

Ooook dengan usaha dan kerajin yang tak berapa nak rajin ni..insyallah akan lulus...asal dapat band 6 3 pun kira ok laa kot...

Bukan group band nyanyi-nyanyi tu.....ini band penentu aku graduate degree maaaa...



......
Lepas tu ke mana..?

Lepas tu ker Korea la sekejap....


Bukan negara korea yang dituju..

Tapi makanan korean di Sunway Piramed yang dituju..

Nama dah lupa...tapi memang sedap...

Area k-pop kat sunway tu....


Makanan tu disulamkan plak ngan.....Ceramel Machiato Iced Blanded....Memang terbaik dan tersedap skali...

Harga pun ok..tak mahal sangat and tak murah sangat...harganya RM7.90 jer...dalam kemampuan aku yang gaji kecik ni...hihihi



Lepas tu aku diraikan lagi..

Diraikan ooooooleh....

Oleh boss dan kawan-kawan opis yang sayangi..(sayang ker...sayang la jugak..)




Meraikan Happy Birthday ku yang ke dot..dot..dot....

Bersama Coklat Chesee Cake...

Dapat makan Pizza dengan lagi..


Dengan juga Nescafe senduk panas yang dibuat khas oleh Syikin yang di request oleh aku...

Thank u so much...


Tak abis makan kat situ lagi..

Malam tu ke sini plak..



Menikmati Burger Lamb di Abang Burn Bukit Tinggi Klang..

Motif hanya untuk menemankan bff yang kelaparan...

Bersama sapa?.....

Bersama.....

Mr.Dean dan..............


Cik Fazz yang merangkap suci bff aku...

kemudian + with....



Sosej and Onion rings yang marveles delious...

Aku paling suka onion ring dia yang sedap tu..

Murah jer sosej n onion ni..RM5.00 hinggit jer...murah kan...makan pun kenyang..



Lepas tu kemana lagi..?

Lepas tu Setia City Mall bersama kawan-kawan kelas...

Menikmati apa yek..?

Menikmati....



Menikmati Starbuks Mocha Iced Blanded bersama Big Apple..

Dengan...


Cik Zana yang kiut konon yer...



 
dan Cik Wanie yang anggun konon yer...thank you sebab belanja aku makan dan minum...semoga dimurahkan rezeki korang lagi...nanti leh belanja korang plak k...(tapi tunggu gaji aku 2 3 ribu dulu la k)...hihihi


Dalam penat-penat berjalan...berlepak....bersembang sakan....bermakan-makanan dan berminum-minuman...

Yang paling seronok bila aku melayan........


Ini...
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-
 
-


Melayan anak buah bongsu ku Izzah Damia...

Comey kaaaaan...macam aku..hihihi

Kemudian...

aku kembali..


Kembali sibok bersama jem-jem yang mencari roti yang hilang...



........
Hari-hari yang berlalu tu aku isikan dengan macam-macam memory..

Tak semesti nya memory itu kene mendaki gunung ker...pergi event mewah-mewah kat hotel keeer...melancong ke obersea ker....lain orang lain cara hidup yer kannn

Walaupun memory aku ni mungkin biasa-biasa jer bagi sesetengah orang..

Tapi bagi aku , memory ni dah cukup mewah bagi aku...

Apa yang mewah nya..?

Mewah sebab aku enjoy bersama keluarga...

Mewah sebab aku gelak ketawa dan bersembang pasal dunia dengan kawan-kawan..

Mewah sebab aku dikurniakan dengan rezeki yang diberi oleh Allah...

Mewah sebab ada orang belanja aku....

dan macam-macam lagi...

Its depands macam mana korang mencorakkan hidup korang tetapi maksure corak itu tak rosak dan tersimpang dari landasan yer...

Sampai disini sahaja kesah Itu Ini Seminggu aku...


Sekian,terima kasih...

2 comments:

  1. heheheh..
    hamboi? panjat gunung? mkn kat hotel?
    pegi obe-c?
    perli akak kaaaa????
    (pegang penyapu ...)
    nih apa punya banyak gambo makanan???
    (sambil telan biskut kering-yg patut nak bagi tapi tak bagi...)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ishhhhh...mana ada saya perli akak...
      cerita saya ni tiada kene mengena ngan sapa2 punnnn...cayeeer laaa...
      ini hanya la cerita yang datang dari hati nurani saya yang suci lagi bersih..hihihi....

      baanyak makan kan saya..sebab tu tak kurus2...hahahahaha

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...