Monday, April 2, 2012

Lutut tercabut...

 

Salam 1 Malaysia dan Salam April Fool.......
Cit kemain formal...nak salam bagai kan....
Hari ahad kalau dok umah mmg membosan kan....
So kaki ni bertanya..."Ari ni mau kemana ya Tuan"..."Ari ni kita akan b'excersaiz sikit,kita akan ke KL"...


Mesin beli Coin pun canggih!!!
Malas yer nak mendaki!!!

Macam biasala kan..Kalau bab jalan2 ni mesti la ngan bff aku yang sorang ni...
Al maklum laaaa...umah dia baru jer masuk dek ari ujan,air longkang dan air tuttttt (paham sendiri la yer..) dalam bahasa Melayu yer BANJIR...
Nasib baik la ngan dia2 x hanyut...hanya barang2 kesayang dia yer terendam dek ari....tu yang nak ke KL p cari gantian...
KL tuuu....jauhhh sei,biasa la kan orang kayo la kata kan....shoping kat KL jer..hahahaha..apa kelas shoping kat klang..(belagak x mau ngaku orang klang..hahaha)

Aku kemain x-cited tuuu nak naik train..al maklum laaa...dah berapa tahun agak yer aku x naik train...tah mcm mana la rupa dia skrg ni..hahahaha...kita orang park BMW a.k.a kancil kita orang kat Asia Jaya jer...

Malas lor nak bawa BM jauh2 p KL, Jem tu..dah la roti pun x da...lapor ni..hahahaha
Selepas berkurun lama yer aku x naik train..akhir yer aku menemui benda baru sei....Aku sungguh kaum and jakon sekejap...Bertapa bangga yer aku menjadi rakyat Malaysia..(konon..)..

Sampai jer kat kaunter.."Cik bagi dua tiket ke KL Sentral"...
Aku minta Tiket...yang kuar coin...Rupa2 yer sekarg train ni dah x pakai kad lagi dah...depa pakai coin....
Nampak sgt yang aku ni ketinggalan..hahahaha..

X nampak la plak word dia...

rapidKL tuuuuu....
Dah dapat coin tu..aku pun pikir lagi...(otak ni rajin plak nak berfikir time cuti ni kan..)...
Mcam ner nak lalu guna coin ni....Jangan x tau..Malaysia dah canggih...Tounch n Go lagi..hahaha..
Touch jer coin tu kat benda bawah tu n u all boleh laluuuu...canggih kan...kagummmm yer aku...sungguh berteknologi..meh melancong ker iCity....hahahahaha

Tu dia mesin yer...



Kemain teruja aku tengok train tu...hahahahaha
Konon aku melancong ke KL la ni....Baru balik dari London la kot...hahahahaha

Dah sampai KL Sentral kita orang kene menapak ke Menorail Stesyen la plak....
Jauh tuuuuuu!!!.....x pa,think p+ve...ilang 1kg...(konon kurus..hahahaha)

Otw ke Menorail


Beli Coin lagi...Macam nak main game la plak..


Selepas melalui liku2 jalan kat KL Sentral yang x berapa nak elok tu..akhir yer aku n Mr.D sampai juga ke LOW YAT PLAZA (LYP)....
Kat LYP aku x sempat nak snap pic la...sbb sibuk nak cari barang dia tu...dari 1 kedai ke 1 kedai kemudian 2 kedai kemudian berkedai2 hingga bertingkat2 dan b'tanya-tanyaan .baru la jumpa benda yang dicari-carikan tu dijumpai dengan harga yang berpatutan....selamat akuuu.....

Selapas selesai tugasan yang diberi..kita orang pun mau jalan2 jauh  la plak...

Kaki ni membawa aku ke Time Square....

Sampai Time Square tu...
Dah lama x p Time Square...1 time aku p TS, masa aku sem 2 kat kolej Ittar dulu..ngan kawan2 kolej sebab nak main game kat sana....best tuuuuu.......

Ambik dr Luar jerrr....

Ini la Karok-k Jamban...ada lagi ko yer..hahaaa

Mau tercabut lutut raund TS ni..

Jommmmm kita layan apa yang ada and sempat snap kat TS ni yek...

Koraang selalu jumpa x Sport toto Halal....

Sports Toto Halal



Dari pandangan Atas...

Sebab apa aku kata halal...sebab yerrrr ini Sport Toto punya Gimnasium...bukan yang tempat main tikam2 tuuu..(alamak mana aku tau tikam2 ni...kantoi...byk tgk citer 999 la ni..)...hahahahaha

Saleee!!!

Mata Mr.D bersinar2 bila tengok sale ni....nasib baik la aku x dpt Vitamin B a.k.a BONUS..
Kalau x ngan aku2 skali terjebak menyoping ni..hahahahah
Selamat poket aku,,hahahahaha

Salee lagi!!!

Jalan punya jalan....
Sundelly kita orang ada dengar bunyiiii...Lain macam jer bunyi tu..
Nak tau bunyi apa?...
Bunyi krokkkkkk....bunyi perut lapoooor laaa..hahahaha

Apa lagi jom Makan la....dinner timer....hihihi

Destinasi piluhan adalah...

Mr.Teppanyaki jd Pilihan Kami
Yg penting...HALAL

I want c u cooking right now!!!

Ok..Mr. Hafiz..
Bertindak mengikut arahan Chef ni..hahahahaha

Set 1 - Sup n Sambal
Sedap dan boleh diterima perut..(kalau da lapor..sume yer boleh ajer..)

Set Chicken & Beef Teppanyaki..



very Delisus!!!

Mengeyang kan....
Abis jer makan....kita orang sambung jalan2 lagi....
Nak bakar balik makan ni....Jangan bagi jd lemak la konon yer..hihihi

Brandlot Butik
Cek harga Sikit..

Mr. D kata nak beli utk mak dia...(anak mak la kata kan..)
Cek harga sikit harga beg tu....skali tengok RM 7++++.00...
Mak datok ko..mahal yer...baik ko tambah sikit lagi ko bawah mak ko p Umrah..lagi bagus wei..hahahaha
Tunggu ko kawen ngan anak orang kaya laaa baru ko leh belikan tok mak ko n bini ko skali....

????

Last snap...
Mr. D nak beli pakaian cina ni....tanya harga sikit dulu..?

Mr.D : Amoy this baju berapa harga....?

Amoy yg tdk dikenali : RM 399.00..ada diskaun lagi...

Aku : ko nak buat apa baju ni....ko bukan yer ada event,....Nak pakai p sembahyang Jumaat ker?...karang orang ingat ko salah tempat sembahyang plak..hahahahaha

Mr. D : x jd la...

Ok....sampai disini sahaja story mory aku ari ni....
Memang penat gilerrrr....nak tercabut lutut aku berjalan....nasib baik stamina aku kuat....hahahahaha
ok...cau cincau dulu..nnt aku story mory lagi kalau ada citer best k....c u next time dont c..byeee...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...