Monday, January 2, 2017

Hari Keluarga : Hajah Endut the'Legend


Apa yang kecoh-kecoh kat depan pagar tu..?
Abg J nak tompang mandi...
Euwww...tolong la...banyak tempat lagi untuk abg J tompang mandi....

Dibulan Disember 2016 kali ni banyak betul cuti tambahankan....
Maka, apa kata ambil tuala jom kita pergi bermandi manda di Sungai Lopo Village, Hulu Langat Selangor..
Siapa kata Selangor tak ada air..?
Elok jer Sungai Lopo penuh air...
Jom mandi...!!!

Untuk pertama kalinya, family from my mother side (ckp omputih konon, nampak sangat macam coco masuk kampung)...Melayunya kata, ahli2 keluarga sebelah mak aku, buat hari keluarga..
Yang menguruskannya adalah kakak aku, siap create whatsapp group tau....
Dalam group sembang gebang gempak..tp hasilnya biasa2 jer..
Apa yang penting kerjasama dan happy...

Hajah Endut the'Legend tu nama arwah opah aku...
Hajah Endut tu jer namanya..The Legend tu saja tambah2 buat gempak...

25 Disember 2016...
Julung kalinya, kami merancangkan sebuah majlis hari keluarga...
Yang dapat join pun masa tu hanya keluarga aku and maksu aku je...
Tapi ramai juga la...
Total dalam 30 orang dewasa dan kanak-kanak....(itu pun kecoh mcm karnival jom heboh)...
Ramai lagi sepupu sepapat yang tak dapat join..almaklumkan, cuti krismas and cuti panjang juga la katakan...so maybe ramai yang dah plan cuti awal2 lagi...
Motif event ni pun untuk mengeratkan lagi silaturahim kami saudara mara...

Jom layan happy family day aku...


Abah aku macam biasalah, aktiviti dia kalau bukan menjala mesti pasang jaring...
Kali ni abah aku menjala....bolehlah dia melepaskan gian dia, anak jati kampung hulu langat la katakan..
So kenalah skali skala tunjuk skill....

Kenapa airnya keroh...
korang tunggu...sat lagi aku bg sebab kenapa airnya jadi keroh mcm tu...






Ada ayam bakar, ikan talipia merah bakar, ada ayam goreng untuk chicken chop...
Mewah juga la makanan-makanan yang kita orang sediakan...
Sedap dan menyelerakan...yummmy....
Berketul2 juga aku bedal...

Ayam-ayam ni pun hasil collection...termasuklah harga pondoknya..
Murah je pondoknya RM25.00...
So kita orang tempah 4 pondok...

Apa lagi...?


Ada birthday celebration for December baby besaw...
4 orang je celebrate, tapi mak and maksu aku yg over sibuk...hahahaha





Sesi mandi manda...
Nampak tak kenapa air keroh...
sebab kami kami konker kawasan semua tu...hahahaha

Ok....
Happy New Year 2017
Selamat Kembali ke sekolah adik-adik semua...

Bye.....



2 comments:

  1. bukan sebab ada kelihatan pak chu yang mengelegak marah di dalam air?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pokchu jg imej kalau diluar..ssh nak dgr pokchu marah...tau2 jer air menjadi panas.....hahahahahha

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...