Friday, August 14, 2015

Food Hunter | Delicious Dave`s Deli

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia!!!

Di minggu minggu akhir syawal ni, mesti kita sibuk dengan jemputan jemputan majlis rumah terbukakan. Terutamanya di hari sabtu dan ahad tak payah ceritalah kan. Memang akan penuh sesaja. Kalau tak cecah lima,enam buah rumah sehari memang tak sah kan. Itu belum ambil kira di pejabat kita lagi, kalau ada 12 jabatan, duabelas duabelas jabatan akan buat rumah terbuka setiap hari. Perhhh..!! memang meletop perut sei..

Kalau tak penuhi jemputan mereka tu nanti pula, kita dicop sebagai antisosial pulak (aku ni dah over sosial sebenarnya) , nak tak nak kenalah pergi juga bagi memenuhkan perut dan mengemukkan badan dengan lemang,ketupat,rendang dan sebagainya sambil tunjuk muka dan beramah tamah...

Kadang kadang naik bosan juga aku bila menu yang sama saja di setiap majlis rumah terbuka tu, tapi kalau tiada menu menu tu, tak ada plak suasana hari raya kan. no..no..no..kita kene hastag #syukurselalu. Ditahap nak tunggu gaji masuk ni, bedal saja laa...

Bagi meredakan perut aku dengan makanan makanan traditional ni, aku sempat lari sekejap waktu rehat tengahari aku ke Subang Parade bagi menenuhi hawa nafsu makan aku yang over ni.

Selalunya, kalau tak sebulan sekali, dua bulan sekali or tiga bulan sekali aku mesti pergi makan di Subang Parade bersama kawan kawan aku di Restaurant Dave`s Deli.

Rasanya, nama Dave`s Deli ramai yang dah kenalkan, so tak perlulah aku nak cerita panjang panjang pasal restaurant ni kan, yang penting restaurant ni fully 100% owned by Malaysia people. Aku sokong Malaysia (tiba-tiba).


Dave`s Deli di Subang Parade ni masa waktu makan tengahari memang penuh, terutamanya hari weekdays, sebabnya kan waktu ni mereka mengadakan promosi 30% diskaun dari pukul 12 hingga pukul 3.00 petang kalau tak salah aku la.

So, no wonder la kalau aku katakan tiap tiap hari memang penuh hingga pelanggan sanggup beratur sampai keluar restaurant. And service yang disediakan memang laju sebabnya foodnya dah siap masak dan di heat kan saja. So aku tak ada la beratur panjang dan mengambil masa yang lama untuk order makanan. 

Menu yang paling popular dan paling paling feveret aku di Dave`s Deli ni.....

Dave’s Original ¼ Roast Chicken

Dave`s Original 1/4 Roast Chicken. My feveret, memang sedap dan lazat hinggakan menjilat pinggan....hohohoho...

And, aku tak tahu kenapa, setiap kali aku makan dekat sini, mesti aku order menu yang sama.
Meaninng memang sedap la tu...kannnn..

To who yang belum dan akan try, you should try this menu ok...
Confrim tak rugi...

and..

For my friend pula dia order....

Dave’s Beef Lasagna

Dave`s Beef Lasagna, pun sedap, sempat juga la aku cuit sikit dia punyai, sos lasagna dia memang sedap dan terasa masam tomato dan daging yang digunakan pun segar dan totally memang sedap.

Sepanjang aku makan di Dave`s Deli ni, food dia masih belum mengecewakan aku lagi, menu western dia memang sedap dan aku akan selalu datang sini selalu...

So aku highly recommended kepada sesiapa yang mencintai western food dan bolehlah mencuba. Banyak lagi menu di restaurant ni yang sedap sedap belaka , untuk tengok menu menu yang lain, korang boleh lawati di sini : http://davesdeli.com.my/

Oooo..lupa pula pasal minumannya, for minuman aku suggest minum ribena longan dia, memang sedap dan sedap dan fresh....

ok, itu saya food story aku di Dave`s Deli, tak banyak cerita sebab rushing balik office...

Till then...

Bye....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...