Sunday, July 12, 2015

P1 OMANITE IFTAR 2015

Assalamualaikum...!!!



Dalam beberapa hari lagi bulan Syawal akan tibakan, bagaimana dengan persiapan untuk menyambut ketibaannya. Sekejap saja rasanya bulan puasa ni kannn...

Mesti sekarang ni ada yang sibuk shopping, ada yang sibuk buat kuih raya ataupun mengemas rumah kannn...Tak kesahlah apa pun yang sedang korang buat masa ni, tapi buat la dalam keaadaan yang bersederhana, ingatilah pada yang serba kekurangan dan kita menyambut ketibaan Syawal dengan hati yang sentiasa #syukurselalu.

Aku..?

Aku macam biasa, persiapan raya dah buat awalawal lagi sebelum tiba bulan ramadhan, sebab malas nak peningpening nanti kan.

Sepanjang bulan ramadhan ni mesti korang sibuk mengejar kerahmatan dan hidayah yang maha Esa kann. Kepada yang berjaya diucapkan taniah, kepada yang masih so so, insya-allah kita cuba tahun depan plak lagi ye.

Dibulan ramadhan ni juga banyak syarikatsyarikat terkemuka membuat majlis iftar bersama-sama dan meraikannya bersama anakanak yatim. Tidak ketinggalan juga Packet One Networks (Malaysia) Sdn Bhd atau dikenali sebagai P1.

Syarikat yang menawarkan rangkaian talian internet yang berjaya.

Pada 8 Julai 2015, aku mendapat jemputan daripada P1 untuk menyertai majlis iftar mereka bersama-sama anak yatim dan ahliahli blogger yang lain. Bagi meraikan anakanak yatim serta menghargai segala jasajasa blogger, P1 menganjurkan iftar yang bertemakan OMANITE IFTAR 2015.

Apa OMANITE tu..?

Online Media Associates Nite Iftar...!!!

Majlis iftar ini dianjurkan di : Cenderawasih Ballroom, Holiday Inn Kuala Lumpur Glenmarie, 1 Jalan Usahawan U1/8, Seksyen U1, 40250 Shah Alam. 


Sementara menunggu ketibaan waktu magrib bloggerblogger boleh bergambar, bukannya ambil gambargambar sekeliling sahaja tapi P1 menyediakan fotobox picture untuk berselfie ataupun berwefie.
Maka aku pun taknak ketinggalan berselfie bersama prop yang cantikcantik tu.


 
Berselfie bersama propprop yang menarik dan cantik giler.




Waktu yang dinantikan telah tiba. Masuk waktu berbuka telah tiba dengan juadah yang menarik dan sedapsedap belaka. Lebih 10 kali rasanya aku bangun duduk mengambil makanan yang dihidangkan oleh Holiday Inn ni.



Menu utama yang akan beratur panjang oleh peminat kambing golek.
Perhhh...!!!
Memang sedap tak terkata, aku menikmati kambing golek ni dengan nafas kelegaan.






Tak cukup dengan menu utama, dessert plak jadi rebutan dengan kelazatan bubur pulut hitam, kek coklat dan apple scramble. Kenikmatan makanan ni membuatkan aku lupa sekejap dengan facebook, tweeter, instgram dan sebagainya (padahal dah update dulu sebelom makan).

*****
Sambilsambil aku dan bloggerblogger yang lain menikmati makanan yang lazat tu, majlis tetap berjalan dengan meriahnya dan diteruskan dengan diacarakan oleh celebrity Malaysia yang dikenali sebagai Atilia.


Seterusnyaaa....
Majlis OMANite dimulakan dengan pemberian duit raya kepada anakanak yatim.......




dan kemudian dihiburkan oleh newband yang mengelarkan diri mereka sebagai Dischorders.





*****
Ok..
Selesai sudah OMANite Iftar 2015.
Aku terhibur sangat...
Aku kenyang giler...
Makanan dia memang sedap...
Dan paling best aku dapat berkenalan dengan bloggerblogger baru.

Again..!
Thank you so much P1 sebab menjemput aku ke Majlis ni..
Jangan serik jemput lagi k...
 Bye...

#p1omanite 
#iftar 
#holidayinn 
#glenmarie 
#blogger

2 comments:

  1. wow....dah masuk pentas blogger tersohor dah nih...
    hahaha
    teruskan usaha anda!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...
      Berkat doa dan sokongan dari rakanrakan blogger yang terutamanya kak Coco yang banyak membantu saya dalam industri blogger ini...
      Tanpa dia siapa lah saya..

      Kini saya dapat maju kehadapan...
      Terima kasih diatas anugerah ini...
      Lihat lah dunia.....!!!

      EH..!!!
      oveeeerrr......hahahahahha

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...