Tuesday, September 4, 2012

Tropicana Pembuka Tirai ~ Part 1

Salam semua....
Wahh dah lama sungguh aku x post citer kat blog aku ni kan....
Busy sangat sampai x sempat nak on computer pun...(konon jer tu,fb blh jer buka kann..)
Sebagai pembuka tirai untuk entry kali ni..aku nak citer pasal bulan pose la...entry raya pun x update lagi kan..hihihi...buat bersabar k...

Pada bulan pose ari tu..aku dah lupa bila tarikh yer..biasala kan faktor umo..
Aku and the geng office diajak berbuka puasa oleh 1 compny bosar ni...mula2 aku x mau pergi sbb malas nak drive dan jauh juga la tmpt yer padahal kat damansara jer...

Pujuk punya pujuk aku oleh office mate (bukan aku ker yang over ajak depa semua) akhir yer keimanan aku tercair la sikit nak ikut depa semua kan....
Mau x ikut...kat Tropicana Golf Club tu babe....Buffer buka pose depa jer 1 kepala RM90.00 depan belanja office aku.....giler gaban aku makan nnt...

Aku and the geng bertolak dr office dalam kol 6.00 petang...konon2 yer nak sampai sana kol 7...padahal dah la sesat campur ngan jem roti  lagi,aduhhhhh poning2...tapi nasib baik ada geng dlm kete,x la sesat sorg2 dah tu ada akak tu siap pinjam GPS suami dia lagi...itu la penyelamat kita org semua...1 group kete lagi tah ilang kemana.. tapi tetap berjumpa di Tropicana...

Sampai2 jer kat pintuget Tropicana tu,aku and the geng sume terpingga2..biasa la kan baru masuk tempat org kayo-kayo (aku pun kaya juga,kayo budi perketi-konon) rumah banglo-banglo depan semua cantek2 aku kata... bawa kete masa tu dlm 10km/j jer,nak tgk banglo punya pasal la katakan..nak beli belom ada kesempaian lagi,so tgk jer la..dpt juga cuci mata aku yang kotor sikit ni kannn..hihihi

Sampai jer kat Tropicana tu,apa lagi ~ kene cari Carpark la kan... cari punya cari dapat la sampai tingkat bawah 7 kaki tu.....kuar2 jer kete kan,aku nmpk ini kerete comey..aku senyum manis dgn keenseman aku ni terus driver tu ajak naik...Best tu naik,mcm naik roller coster tu, x payah bayar mahal2 nak p Universsal Singapore tu,Tropicana pun ada la..hihihi..

Ok...jom kita menikmati citer dan photo masa buka pose plak k....



Ini la kete yg dok aku citer td...yang abg driver sonyum kat aku tu...
Bkn kete itam tu tau..kete yang kat belakang tu..kete padang Golf punya kete...
Masa ni pic nak balik,masa sampai x sempat nak snap kete tu sbb kusyuk sangat naik kete ni..
hihihi...jakun la katakan.....apa2 pun mmg pengalaman yang x dapat dilupakan la....gua citer kat lu ni babe..hihihi



Sampai-sampai jer perkarangan Tropicana Golf Club tu...kita orang dok mencari meja nak dok tok buka pose la kannn...
Cari punya cari akhir yer dapat la cari meja yang dibuku oleh Dr. Samsul Iltizam Perkasa...


Nak juga bergambar ngan angka umo aku skrg ni...sweet 16 la katakan (sweet ke sweat).....
Sebenarnya nak tanyang kan kad Tropicana tu aah...
Jakun kannnn...first time aku masuk tmpt ni..biasa la kan...kejuztan Culture giter...hihihihi



Masa aku ngan geng baru sampai...fuhhhh!..
Orang dah berduyun2 beratur nak ambik makanan ni....Punya la ramai makanann manusia kat sini...
Memang happening giler la...



 
Tuuuuuuuuuuu dia.....bukan setakat muslimin dan muslimat jer yang beratur..
Makanan pun sama-sama beratur utk dimakan tau.....

Ni x tau sapa punya pinggan..rasa yer kak Coco Nuts...

Dari penuh kepada ini...
 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Inilah hasil ke krektifan kak Coco Nuts..
Memang artis berseni senun sungguh kak Coco ni kan....
Salut tabik la gua sama luu...hihihi



Korang percaya x aku makan ni jer...
Nak kurus la kata kannn....makan kukis yer la kan....
Tapi mmg sedap giler kukis ni...Fresh from oven lagi tau....
Sampai aku rasa macam nak bawak balik jer banyak2 simpan dalam balang kuih raya aku...
But x da polistrin nak bungkus laaa...plastik pembungkus pun x bawa...hihihi

 
 
Sampai tertongeng2 nak masak kukis punya hal...
 

Lepas 30 minit or 45 minit  (x ingat masa berlalu sbb kusyuk kuyah mknan) berbuka pose,tetamu di hidangkan plak dgn alunan-alunan suara dan alat muzik yang sedap tp bukan utk dimakan k..
Kalau dah lapar semua benda nmpk sedap..hahahahaha

Tapi kureng lagu raya laa...rasa mcm dlm kelab jazz plak...

ok....sampai disini dulu..nnt aku sambung citer lagi k.....
Tungguuu!.......

2 comments:

  1. hoh!!!
    tak percaya makan sikit!!!!
    tipu aaaa.....
    padahal ...(sila isi tempat kosong)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan untuk tempat kosong tu akan diberi pada Tropicana Pembuka Tirai~Part 2...tunggguuuuuuuuuuuuuu......hihihihi

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...